Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



Rozmowa z Kazimierzem Barczykiem – wiceprzewodniczącym Sejmiku Małopolskiego

Email Drukuj

Trzy powody do dumy

Rozmowa z Kazimierzem Barczykiem – wiceprzewodniczącym Sejmiku Województwa Małopolskiego

Dobiega końca kolejna Pana kadencja w Sejmiku Województwa Małopolskiego. Cztery lata temu, przed wyborami samorządowymi 2014 na pytanie o to, co trzeba zrobić, by polepszyć jakość transportu w Małopolsce odpowiedział Pan: „Niewątpliwie najważniejszą kwestią jest budowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. To część przygotowywanego przez Samorząd Województwa planu zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego Małopolski. Musimy patrzeć całościowo na ogromną infrastrukturę kolejową i tramwajową w Krakowie i wokół niego, bowiem ułatwi ona mieszkańcom, przyjezdnym i turystom łatwiejsze skomunikowanie z Krakowem.”. Na jakim etapie znajduje się to tak istotne przedsięwzięcie?
– Szybka Kolej Aglomeracyjna, to mój priorytetowy projekt, z którego jestem szczególnie dumny. Zmierza on do usprawnienia ruchu w całej Małopolsce, z głównym węzłem w Krakowie. W jego ramach modernizujemy dotychczas istniejące linie i przystanki, a także budujemy nowe. Niedawno udało się uruchomić połączenie SKA do Skawiny. W przyszłości będzie ono dalej rozwijane – do Suchej Beskidzkiej i Zakopanego oraz do Oświęcimia. Dzięki nowo wybudowanej łącznicy kolejowej, do ścisłego centrum można się dostać z południowego Krakowa w kilkanaście minut. W pół godziny do Nowej Huty, albo na lotnisko Balice. Nie da się szybciej dojechać samochodem z Dębnik, czy z Ruczaju, zwłaszcza w godzinach szczytu. Powstały nowe przystanki m.in. Sanktuarium – tuż przy CH Zakopianka. Można tam bezpłatnie zaparkować, a dalej pojechać SKA. Pociągi nie stoją na światłach, są szybkie, wygodne i nowoczesne, dlatego nadzieją wszystkich Małopolan na usprawnienie komunikacji międzydzielnicowej w Krakowie i z Krakowem jest Szybka Kolej Aglomeracyjna.

Drugi Pana priorytet to temat, który dotyczy każdego, to oczywiście zdrowie. Dla mieszkańców prawobrzeżnego Krakowa niezmiernie ważnym udogodnieniem będzie nowy Szpital Uniwersytecki w Prokocimiu.
– Od momentu, kiedy pojawiła się ta kwestia, czyli od 2012 roku, zabiegałem o uzyskanie realnego wsparcia finansowego dla tej inwestycji. Będzie to największy spośród budowanych obecnie w Polsce i w Europie szpitali. Koszt inwestycji to ponad 1,2 mld zł, dlatego tak ważne było jej lobbowanie i pozyskania odpowiednich środków na realizację. Obok Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego będzie to jedyny publiczny szpital dla tej części Krakowa, w której mieszka przecież pół miliona osób. To właśnie do Prokocimia przeniosą się kliniki z ulicy Kopernika funkcjonujące obecnie w starych, ponad stuletnich budynkach, często w złym stanie technicznym, bez zaplecza technicznego, gospodarczego i bez dobrego dojazdu oraz miejsc postojowych. Szpital Uniwersytecki w Prokocimiu to pod każdym względem nowa jakość i gwarancja dla pacjentów leczenia w doskonałych warunkach.

Kiedy zatem otwarcie nowego Szpitala Uniwersyteckiego?
– Nowy szpital będzie gotowy do odbiorów w pierwszym kwartale 2019 r. i do końca przyszłego roku będzie doposażany. Na mój wniosek za 250 mln złotych przekazanych przez Samorząd Województwa Małopolskiego instalowana jest obecnie pierwsza część sprzętu. Zacytuję przekazy medialne: „szpital będzie wyposażony, jak stacja kosmiczna”. To wiele mówi o nowym szpitalu.

Ostatnio mówi się sporo o Parku Białe Morza. To nowa zielona inwestycja w tej części miasta.
– Wracam do projektu, którego założenia przekazałem prezydentowi Krakowa jeszcze w 2014 roku. Chodzi o około 135 hektarów położonych między dwoma wielkimi dzielnicami miasta – Podgórzem i Borkiem Fałęckim. Białe Morza to teren trzy razy większy od Błoń. Obszar poprzemysłowy, zdegradowany i wymagający rekultywacji. To jednak miejsce o ogromnym potencjale rekreacyjnym i wypoczynkowym. Projekty spotkały się z dużą przychylnością mediów. Wydzierżawienie 30 hektarów na pole golfowe, nie powinno wstrzymywać realizacji projektu.

Czy jest szansa by teraz sprawy ruszyły z miejsca?
– Wszystko przemawia za tym, by teren ten stał się zieloną perłą prawobrzeżnego Krakowa. Pole golfowe, będące jego częścią, może być dodatkowym atutem tego parku. Odpowiednio wykorzystana przestrzeń między sanktuariami, dzięki budowie ścieżek spacerowych, rowerowych i innych inwestycji służących rekreacji, przyczyni się do powstania parku idealnego zarówno dla mieszkańców Krakowa  jak i dla wielomilionowej rzeszy turystów, których wizyta w naszym mieście ma charakter religijny. Będę dumny, gdy plan ten zostanie zrealizowany. Jest to całkiem realne, bo na rekultywację poprzemysłowego terenu można pozyskać dotację z funduszy Unii Europejskiej w wysokości nawet do 85 procent wartości inwestycji. Realizacja projektu może stać się wzorcowym przykładem rewitalizacji obszarów poprzemysłowych.

To przyszłość. Teraźniejszość to doprowadzenie do szczęśliwego zakończenia budowy Kampusu Uniwersytetu Jagiellońskiego. Czuje Pan dumę z tego dokonania?

– Uniwersytet Jagielloński, najstarsza polska uczelnia wyższa, to dobro całego Narodu. Duma Europy, bo międzynarodowy prestiż tej uczelni uznawany był od wieków. Kampus robi wielkie wrażenie. Jest piękny i nowoczesny. Miło mi, że jest w tym i moja cegiełka. To efekt wielu lat starań. Byłem autorem ustawy o dofinansowaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dzięki temu powstało dwa razy więcej przestronnych sal wykładowych, laboratoriów oraz pracowni. W znakomitych warunkach, na wysokim poziomie kształci się w nich prawie 20 tysięcy studentów. Dzięki inwestycjom Kampus UJ łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Teraz śmiało można mówić, że Kampus UJ jest polską i europejską dumą. Moją także, zwłaszcza że za wieloletnie zabiegi w tej materii otrzymałem, obok premiera Jerzego Buzka i prezydenta Jacka Majchrowskiego, złoty medal „Scientiae et Tempori Futuro” – „Dla nauki, dla przyszłości”.
Dziękuję za rozmowę Renata Piętka

Nowy Szpital Uniwersytecki w liczbach:
– 925 łóżek, w tym 24 w szpitalnym oddziale ratunkowym
– 24 sale operacyjne (w tym dwie sale hybrydowe oraz dwie dostosowane do instalacji telemanipulatorów chirurgicznych)
– 27 poradni specjalistycznych
– 1265 miejsc parkingowych

Park Białe Morza - zaznaczono planowany obszar o powierzchni około 13 5 hektarów.

źródło: www.kropka-gazeta.pl

 

Nowa sala sportowa powstaje na os. Podwawelskim!

Email Drukuj

Trwa budowa nowej sali gimnastycznej na os. Podwawelskim. Zakończenie inwestycji planowane jest na wiosnę 2019 r. - informuje radny K. Gacek.

Niektórzy mieszkańcy budynków bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją skarżyli się na hałas, powodowany w głównej mierze przez betoniarki. Najgorsze, najgłośniejsze prace są już za nami - tłumaczy Krzysztof Gacek radny dzielnicy z os. Podwawelskiego. Szkielet nowej sali już stoi, obecnie rozpoczęły się prace związane z instalacją dachu - dodaje. Jak udało nam się dowiedzieć zakończenie robót planowane jest na wiosnę 2019r.

 

Zabezpieczenie przeciwpowodziowe os. Podwawelskiego

Email Drukuj

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji rozpoczęło budowę sieci kanalizacji ogólnospławnej na os. Podwawelskim tzw. "by-passa" w rejonie ulic Barskiej i Komandosów odciążającej układ kanalizacji osiedla. Prace prowadzi Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych INKOP z Krakowa. Koszt inwestycji wyniesie ponad 2,8 mln złotych. Zakończenie prac przewidziane jest na koniec kwietnia 2018 r.

źródło: krzysztofgacek.pl

ZOBACZ ZDJĘCIA Z POWODZI 2010r.

Więcej…
 

KROPKA: Reorganizacji ruchu nie będzie

Email Drukuj

Osiedle Podwawelskie

Reorganizacji ruchu nie będzie

Intensywny  ruch  tranzytowy  i parkujące na wąskich uliczkach samochody spoza osiedla Podwawelskiego sprawiają, że w godzinach szczytu komunikacyjnego, ale nie tylko, m.in. rejony ulic Dworskiej, Twardowskiego, Wierzbowej czy Komandosów są całkowicie zakorkowane.

W odpowiedzi na  głosy mieszkańców powstała koncepcja reorganizacji ruchu na osiedlu. Na podstawie przeprowadzonych badań, sporządzone zostało przez dra Marka Bauera  z krakowskiej Politechniki opracowanie, określające największe problemy komunikacyjne na osiedlu Podwawelskim oraz wskazujące ewentualne warianty ich rozwiązania.

Organizowane były konsultacje i spotkania m. in. z Zarządem Komunikacji i Transportu w Krakowie, zbierano opinie w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że reorganizacji ruchu w obrębie osiedla nie będzie. W przeprowadzonych konsultacjach społecznych, które nie wywołały zbyt wielkiego zainteresowania, wzięło udział niespełna 180 osób, z czego 110 wypowiedziało się przeciwko zmianom. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Podwawelska” w piśmie skierowanym do Rady Dzielnicy VIII również wyraziła sprzeciw wobec planowanym zmian.

Biuro  Rady  Dzielnicy VIII  otrzymało też maile nie odnoszące się do proponowanych rozwiązań, ale zawierające różnego rodzaju postulaty z czego większość dotyczyła wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania (wprowadzenie SPP  również  popiera  dr  Bauer w swoje analizie) oraz utworzenia skrzyżowań o ruchu równoległym.

O ile  wprowadzenie Strefy  Parkowania nie wzbudza większych kontrowersji wśród mieszkańców ulic Na Ustroniu, Dworskiej, Twardowskiego, Mitkowskiego, Mieszczańskiej, Wierzbowej, czyli  północnej części osiedla, to innego  zdania są niektórzy mieszkańcy ulic  Słomianej i Komandosów.  Konieczne będą kolejne konsultacje w szczególności z mieszkańcami starej części osiedla  – mówi Krzysztof Gacek, radny z rejonu osiedla Podwawelskiego.

źródło:

 

Strefa Płatnego Parkowania na osiedlu Podwawelskim?

Email Drukuj

Czy strefa płatnego parkowania powinna objąć również ulice Komandosów i Słomianą?

Czy miesięczny abonament dla mieszkańca w wysokości 10 zł to dużo za komfort parkowania? W 2012 r. mieszkańcy opowiedzieli się przeciwko strefie czy teraz zmienią zdanie?

Czekam(y) na Państwa opinie zwłaszcza mieszkańców ulic Komandosów i Słomianej. Swoje uwagi można wysyłać na adres mailowy Rady Dzielnicy VIII - Dębniki Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub na Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. - informuje Krzysztof Gacek z-ca przewodniczącego dzielnicy.

źródło: krzysztofgacek.pl

 
Strona 1 z 94
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?