Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Kultura Konkurs Ekologiczny dla ucznów klas 4-6 Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Kultura Konkurs Ekologiczny dla ucznów klas 4-6
Konkurs Ekologiczny dla ucznów klas 4-6 Drukuj Email
Wpisany przez Podwawelski.pl   
czwartek, 03 lutego 2011 10:06

Zasady i przebieg Krakowskiego Konkursu Ekologicznego termin zgłoszeń 17 lutego 2011r.

CELE KONKURSU

1)     Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań przyrodniczych uczniów.

2)     Zaspakajanie potrzeb uczniów w nabywaniu i pogłębianiu wiedzy przyrodniczej.

3)     Wyłanianie talentów i wspieranie uczniów zdolnych.

4)     Wdrażanie uczniów do pracy samokształceniowej, samodzielnego poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności, rozwijanie wrażliwości ekologicznej.

5)     Zrozumienie współzależności człowieka i środowiska.

6)     Wzbogacenie działań szkoły w zakresie pracy z uczniem zdolnym.

7)     Przygotowanie uczniów do podjęcia nauki w szkołach wyższego stopnia.

8)     Promowanie osiągnięć uczniów.

9)     Promowanie środowiska lokalnego. USTALENIA OGÓLNE

1)  Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny.

2)  W etapie szkolnym konkursu mogą brać udział wszyscy uczniowie zainteresowani  konkursem.

3)  Szkoła zgłasza swój udział w konkursie poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego w formie pisemnej do organizatora konkursu, Szkoły Podstawowej nr 62 w Krakowie.

4)   Laureaci konkursu otrzymają nagrody i wyróżnienia.

5)   Wszystkie informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej szkoły www.sp62.k-ow.net

ORGANIZATORZY  I PATRONI:

* Szkoła Podstawowa nr 62 w Krakowie
* Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
* Sinoma Gospodarka Odpadami w Krakowie,
* Rada Dzielnicy VIII Dębniki
* Wydawnictwo MULTICO  Oficyna Wydawnicza
* Wydawnictwo MD Monika Duda

UCZESTNICTWO:


W konkursie biorą udział uczniowie krakowskich szkół podstawowych klas IV – VI.

FORMY KONKURSU:

Turniej wiedzy ekologicznej:

* Etap szkolny
* Etap finałowy

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W KONKURSIE


należy kierować do dnia 17 lutego  2011r., za pośrednictwem jednego ze sposobów:

* Wypełnić kartę zgłoszeniową i wysłać faksem pod numer (012) 266 28 50
* Wypełnić kartę zgłoszeniową i wysłać  pocztą na adres:
Szkoła Podstawowa nr 62,  Patrycja Stawarczyk
ul. Ćwikłowa 1  30-377 Kraków

* Wypełnić kartę zgłoszeniową i wysłać na adres e-mail:   Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


PRZEBIEG KONKURSU

1.      Konkurs jest dwuetapowy.

2.     Eliminacje konkursowe na wszystkich etapach będą przeprowadzane w   formie pisemnej.

3.      W etapie finałowym konkursu może wziąć udział co najwyżej 70 uczestników konkursu, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów w etapie szkolnym, jednak nie mniej niż 60% punktów możliwych do uzyskania.

4.      Organizacja etapu szkolnego konkursu i nadzór nad jego przebiegiem spoczywa na dyrektorze szkoły.

5.      Dyrektor szkoły powołuje szkolną komisję konkursową, w jej skład wchodzi dwóch nauczycieli, z których jeden jest nauczycielem  przyrody.

6.      Dyrektor szkoły uzyskuje zgodę rodziców uczniów biorących udział w konkursie na przetwarzanie do celów konkursu danych osobowych uczniów, zgodnie z wzorem oświadczenia znajdującego się w załączniku Regulaminu.

7.      Zadania do etapu szkolnego konkursu przygotowuje organizator konkursu.

8.      Organizator konkursu zobowiązany jest zamieścić na stronie internetowej szkoły arkusze z zadania do etapu szkolnego konkursu w dniu przeprowadzenia konkursu.

9.      Dyrektor szkoły zobowiązany jest pobrać ze strony internetowej Organizatora konkursu arkusze z zadaniami do etapu szkolnego, posługując się w tym celu specjalnym kodem,  który zostanie przekazany szkołom drogą elektroniczną 2 dni przed etapem szkolnym konkursu

10.  Dyrektor szkoły w dniu etapu szkolnego przygotowuje odpowiednią liczbę egzemplarzy arkuszy zadań dla uczestników konkursu.

11.  Dyrektor przekazuje do organizatora konkursu prace uczniów, którzy uzyskali co najmniej 60% punktów oraz protokół z przebiegu eliminacji szkolnych ( w formie pisemnej i elektronicznej), zgodnie z wzorem protokołu znajdującym się w załączniku 5  Regulaminu, w terminie określonym  w harmonogramie przebiegu konkursu.

12.  Pozostałe prace uczniów dyrektor szkoły zabezpiecza i przechowuje do dnia zakończenia roku szkolnego 2010/2011.

13.  Na etapie szkolnym prace uczniów są oceniane przez nauczycieli szkoły.

14.  Na etapie finałowym prace uczniów są oceniane przez trzech  nauczycieli (członków komisji) zgodnie z ustalonymi  kryteriami i schematami oceniania.

15.  Klucz odpowiedzi do wszystkich etapów konkursu będzie dostępny 2 dni po terminie przeprowadzenia konkursu na stronie internetowej organizatora konkursu www.sp62.k-ow.net

16.  Arkusze zadań do wszystkich etapów konkursu będą dostępny 2 dni po terminie przeprowadzenia konkursu na stronie internetowej organizatora konkursu www.sp62.k-ow.net

17.  Wyniki wszystkich etapów konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej organizatora konkursu http://www.sp62.k-ow.net/, zgodnie z harmonogramem.

NA UCZESTNIKÓW KONKURSU CZEKAJĄ ATRAKCYJNE NAGRODY !!!

1. Każdy z uczestników etapu finałowego niezależnie od uzyskanego wyniku, otrzyma dyplom finalisty w konkursie.

2. Dla najlepszych zostały przewidziane następujące nagrody:

* Miejsce 1:  Dyplom, nagroda główna
* Miejsce 2-5: Dyplomy laureata oraz nagrody książkowe,
* Miejsce 6-10: Dyplomy laureata,
* Miejsca od 11: Dyplomy finalisty.

Dodatkowo dla każdego nauczyciela współorganizującego konkurs zostanie wystawione stosowne zaświadczenie o przeprowadzeniu i koordynowaniu etapu szkolnego  konkursu.

HARMONOGRAM  KONKURSU

* 10 stycznia  2011 r. – przekazanie krakowskim szkołom podstawowym informacji o konkursie
* 17 lutego 2011r. – termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu przez szkoły
* 16 marca 2011r. – Termin przekazania szkołom arkuszy zadań do etapu szkolnego
* 17 marca 2011r. – przeprowadzenie etapu szkolnego konkursu
* 18 marca 2011r. – udostępnienie schematów oceniania zadań z etapu szkolnego konkursu
* 25 marca 2011r. – przesłanie prac konkursowych uczniów i protokołów
* 6  kwietnia 2011r. – ogłoszenie listy uczestników etapu finałowego konkursu na stronie internetowej organizatora konkursu
* 8 kwietnia 2011r. – powołanie komisji do etapu finałowego
* 19 kwietnia 2011r. – przeprowadzenie etapu finałowego konkursu
* 21 kwietnia 2011r. – zamieszczenie arkusza zadań i klucza odpowiedzi etapu finałowego konkursu, na stronie internetowej organizatora konkursu
* 5 maja 2011r. – wgląd do prac uczestników konkursu
* 12 maja 2011r. – ogłoszenie wyników konkursu
* 28 maja 2011r. ( święto szkoły)– uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień laureatom

ZAGADNIENIA DO KONKURSU

* formy ochrony przyrody w Polsce i w regionie
* ekologia, czyli wzajemne zależności organizmów i ich środowisk
* współczesne zagrożenia dla świata przyrody
* mój organizm, jego potrzeby i rozwój.
* znaczenie roślin dla ludzi, zwierząt, środowiska,
* zwierzęta chronione, wymarłe
* gatunki roślin, zwierząt  i grzybów chronionych w Polsce
* charakterystyka polskich parków narodowych
* wykorzystanie przyrody przez człowieka,
* życie organizmów lądowych
* źródła zanieczyszczeń środowiska
* zależności między organizmami
* globalne skutki zanieczyszczenia środowiska: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, smog, kwaśne deszcze
* życie organizmów wodnych
* sposoby oszczędzania wody
* klasy czystości wód w Polsce i najbliższej okolicy
* źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej
* procesy glebotwórcze
* przyczyny i skutki zanieczyszczenia gleb, wód i powietrza
* rolnictwo ekologiczne
* elementy przyrody  ożywionej    i nieożywionej,
* znaczenie wody dla życia.
* sposoby zmniejszania ilości zanieczyszczeń
* hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
* rola roślin w procesie oczyszczania powietrza
* naturalne wskaźniki zanieczyszczenia środowiska

LITERATURA:

1. Etap szkolny:

* Materiał  realizowany w danej Szkole Podstawowej oparty na podstawie programowej nauczania przyrody( podręczniki szkolne oraz atlasy i zeszyty ćwiczeń do przyrody kl. IV - VI, dopuszczone do użytku szkolnego).
* Rośliny chronione, redaktor prowadzący K. Dominiewska, MULTICO Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007
* Zwierzęta chronione, redaktor prowadzący K. Dominiewska, MULTICO Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007

2. Etap finałowy:

* Materiał  realizowany w danej Szkole Podstawowej oparty na podstawie programowej nauczania przyrody( podręczniki szkolne oraz atlasy i zeszyty ćwiczeń do przyrody kl. IV - VI, dopuszczone do użytku szkolnego).
* Polskie parki narodowe, redaktor prowadzący K. Dominiewska, MULTICO Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007
* Środowisko naturalne, Geografia praktyczna, wyd. MD Monika Duda

źródło: www.dzielnica8.krakow.pl

 
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?