Zdrowo i ekologicznie, czyli wiem co jem Drukuj
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 19 lutego 2015 12:36

Młody jęczmień – odchudza i poprawia kondycję

O młodym jęczmieniu jest coraz głośniej z powodu jego cennych dla zdrowa właściwości. Sprawnie oczyszcza organizm, poprawia działanie układu pokarmowego i wzmacnia odporność, dzięki temu zyskuje coraz większą popularność. Sproszkowany młody jęczmień nie jest żadną „nowinką”. Właściwości zdrowotne tej rośliny znane są medycynie ludowej już od tysięcy lat. Pozytywne działanie młodego jęczmienia zostało potwierdzone również badaniami naukowymi. Dzięki temu właśnie teraz sok z liści młodego jęczmienia cieszy się zasłużoną popularnością.

Młody jęczmień uprawia się metodami ekologicznymi. Podlewanie wodą mineralną z podziemnych źródeł sprawia, że jęczmień jest pozbawiony jakichkolwiek szkodliwych substancji. W sprzedaży dostępny jest w postaci sproszkowanej. 7-dniowe łodyżki rośliny ścina się, płucze, a następnie wyciska sok. W dalszej obróbce dochodzi do jego odwirowania oraz odparowania części wody pod ciśnieniem. W efekcie uzyskuje się proszek pełen wartościowych składników odżywczych. Oto jego zalety:
– „Bomba aminokwasowa”– w tej niepozornej roślinie występują wszystkie aminokwasy, jakich potrzebuje ludzki organizm. Dostarczenie aminokwasów organizmowi działa jak naturalny zielony „dopalacz”. Stąd też, a także ze względu na wysoką zawartość błonnika – jęczmień jest szczególnie polecany osobom dbającym o zdrowie i pragnącym oczyścić swój organizm.
– Duża zawartość chlorofilu, który pomaga w budowie czerwonych krwinek.
– Liście jęczmienia są bogatym źródłem witamin: beta-karotenu, kwasu foliowego, kwasu pantotenowego, witaminy B1, witaminy B2, witaminy B6 oraz witaminy C i minerałów, takich jak: potas, wapń, magnez, żelazo, miedź, fosfor manganu i cynk.
– Sproszkowany młody jęczmień jest uznawany za jeden z najbardziej odżywczych produktów, zawiera serotoninę i tryptofan, odpowiedzialne za poprawę nastroju. Ma pięć razy więcej żelaza niż szpinak i aż siedmiokrotnie więcej witaminy C niż pomarańcze.
– Młody jęczmień doda wartości odżywczej praktycznie każdej potrawie, do jakiej go dosypiemy. Należy jednak pamiętać, że gorąca woda niszczy wartościowe składniki zawarte w jęczmieniu. W okresie szczególnego przeciążenia fizycznego bądź psychicznego można zwiększać zalecane ilości wyciągu z jęczmienia. Efekt pobudzający powinien się utrzymywać do kilkunastu godzin.
– Jęczmień można stosować jako dodatek do wszelkiego rodzaju sałatek, napojów odżywczych typu smoothie, odchudzających zup, itp.

Barbara Korgól
Biovert

źródło: