Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Biznes Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5

BIZNES

Browar Lubicz powraca na mapę miasta po 14 latach przerwy...

Email Drukuj

Festiwal Otwarcia Browaru Lubicz

Już w najbliższy piątek, tj. 4 września, przy ulicy Lubicz zacznie się lać krakowskie piwo. Browar Lubicz powraca na mapę miasta po 14 latach przerwy i z tej okazji zaplanowany został weekendowy Festiwal Otwarcia, który  rozpocznie się o godzinie 11:00.

Otwarcie Browaru poprzedziło 18 miesięcy intensywnej pracy, m.in.  nad przystosowaniem budynku dla potrzeb nowego właściciela, a także na pracach remontowych, opracowaniu menu oraz produkcji piwa.

Za najważniejszy proces –  warzenie piwa –  odpowiedzialny jest wielokrotnie nagradzany nie tylko na arenie krajowej, ale również międzynarodowej piwowar Krzysztof Ozdarski. Nie można jednak zapomnieć o kwestiach związanych z menu restauracyjnym, które opierać się będzie na lokalnych, sezonowych produktach. Szef kuchni zadbał o to, żeby tak skomponować dania, by idealnie pasowały do warzonego w Browarze Lubicz piwa.

Festiwal Otwarcia Browaru Lubicz rozpocznie się w piątek, 4 września, i potrwa przez cały weekend. Plan na piątek obejmuje m.in. transmisję meczu piłkarskiego Niemcy-Polska oraz przekąski dla wszystkich Gości. Sobota upłynie pod znakiem muzyki – wieczorem odbędzie się koncert, Festiwal Otwarcia uświetni bowiem swoją obecnością  Ayal Elbaz. Niedziela zaś to dzień przeznaczony przede wszystkim dla rodzin, w ten dzień menu lunchu rodzinnego zakłada nielimitowane porcje dla każdego Gościa w ustalonych wcześniej cenach za osobę. Dzieci do lat 5, które przyjdą na lunch rodzinny z rodzicami, otrzymają posiłek zupełnie za darmo. Co warte podkreślenia: przez cały weekend obowiązuje promocja na piwo. Goście zapłacą jedynie połowę ceny.
Szczegółowy plan wydarzeń oraz więcej informacji dostępne są na fanpage’u Browaru Lubicz w serwisie Facebook.

/informacja prasowa/

 

Sezonowe smaki w Hotelu Kossak

Email Drukuj

Zdjęcie z tarasu z Hotelu Kossak

Możliwość zorganizowania spotkań i konferencji biznesowych z widokiem na Wawel to tylko jedna z zalet Hotelu Kossak. Do niekwestionowanych korzyści należy również dodać doskonałe menu hotelu, które uświetniło niejedno ważne wydarzenie. Szef Kuchni Restauracji mieszących się w hotelu - Robert Joachimiak-Szpinda, dba o to, aby menu cechowało się wyśmienitymi potrawami, a zmieniająca się wkładka do menu, oferowała sezonowe specjały.

Nowoczesny styl w eleganckim wydaniu – tak można najprościej opisać Hotel Kossak, jedyny w swoim rodzaju, butikowy hotel w Krakowie. Obiekt ten, dzięki swojej wszechstronności i elastyczności wobec oczekiwań gości, spełnia potrzeby zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Sala konferencyjna z widokiem na Wawel, organizacja spotkań biznesowych czy wyjazdów integracyjnych – to tylko fragment kompleksowej oferty dla firm. Turyści z pewnością docenią wysoki standard pokoi, widok na Wawel i bliskość zabytkowej dzielnicy Kazimierz, która oddalona jest tylko o kilka minut spaceru brzegiem Wisły.

Na uwagę zasługują również hotelowe restauracje – Percheron i Restauracja Cafe Oranżeria. Serwowane są w nich dania kuchni międzynarodowej oraz szeroki wybór napojów bezalkoholowych i drinków, które uświetnią niejedno ważne spotkanie biznesowe oraz wydarzenia specjalne. Szef Kuchni Restauracji w Hotelu Kossak opowiedział nam na jakiej podstawie komponowane jest menu:

Pomysły często wskazane są przez sezon, teraz jest idealny czas na owoce leśne czy pomidory, niebawem, mam nadzieję, pojawią się grzyby. Nasze wkładki staramy się budować w oparciu o artykuły sezonowe. Dzięki temu za każdym razem potrawy są świeże, komponujące się z otaczającą nas aurą i dodające różnorodności codziennej karcie dań. W naszych wkładkach pojawiają się też takie tematy jak np. „piwo”. Korzystam wtedy z regionalnych piw, wykorzystując je w sporządzanych daniach. Sezonowość wkładki to nie tylko produkt. Zimą na przykład proponowane dania są „cięższe”, czyli bardziej syte. Latem zaś polecamy „lżejsze” dania, ot chociażby jak owocowe chłodniki czy sałatki.

Wszystkich amatorów dobrej kuchni chętnych do skosztowania nowych smaków, zapraszamy w godzinach otwarcia Restauracji.

Restauracja Cafe Oranżeria: 10:00 – 23:00
Restauracja Percheron: 12:00 – 18:00

/informacja prasowa/


 

Dobry Pracodawca!

Email Drukuj

Przedsiębiorco, ruszyła druga edycja małopolskiej Akcji: Dobry Pracodawca!

Od dziś firmy z całej Małopolski mogą ubiegać się o tytuł Dobrego Pracodawcy 2015. Ingeus, firma specjalizująca się aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie oraz Urzędami Pracy z Krakowa, powiatu krakowskiego, Bochni i Nowego Targu, wyróżnią najlepszych małopolskich pracodawców. Akcja odbywa się pod patronatem honorowym Władysława Kosiniaka-Kamysza, Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Marka Sowy, Marszałka Województwa Małopolskiego, Jerzego Millera, Wojewody Małopolskiego oraz Loży Małopolskiej Business Centre Club.

Według danych GUS, w województwie małopolskim jest ponad 350 tysięcy firm oraz ponad 260 tysięcy osób prowadzących działalność gospodarczą. Oznacza to, że jako region, Małopolska zajmuje czwartą pozycję w kraju – po Mazowszu, Śląsku i Wielkopolsce. Małopolskie firmy przyczyniają się do rozwoju całego regionu oraz pełnią ważne funkcje społeczne jako pracodawcy. Aby wyróżnić najlepszych z nich powstała małopolska Akcja: Dobry Pracodawca. Wydarzenie wyróżnia firmy, które m.in. wspierają regionalny rynek pracy, pomagają rodzicom w łączeniu obowiązków zawodowych i domowych, współpracują z instytucjami rynku pracy, przestrzegają prawa pracy i innych wymogów formalnych działalności. Właśnie rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do drugiej edycji Akcji.
- Nasze doświadczenia ze współpracy z małopolskimi pracodawcami były bezpośrednią inspiracją dla rozpoczęcia Akcji: Dobry Pracodawca. W Małopolsce jest bardzo wiele firm, które pod tym względem wyróżnia się na tle reszty kraju i zasługuje na tytuł Dobrego Pracodawcy 2015. Cieszymy się, że wspólnie z małopolskimi Publicznymi Służbami Zatrudnienia będziemy mieli możliwość wyróżnienia przedsiębiorstw, nie tylko za ich wkład w rozwój regionu, ale i społecznie odpowiedzialne podejście. Celem wydarzenia jest wyróżnienie tych najlepszych z najlepszych, jak również promowanie najwyższych standardów prowadzenia działalności biznesowej – mówi Anna Karaszewska, Dyrektor Generalna Ingeus, organizatora Akcji: Dobry Pracodawca.

W Akcji: Dobry Pracodawca mogą uczestniczyć wszystkie przedsiębiorstwa, które zatrudniają pracowników na terenie województwa małopolskiego. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Aby dołączyć do Akcji, należy wypełnić zgłoszenie na stronie internetowej www.dobry-pracodawca.pl i opisać, dlaczego firma zasługuje na tytuł Dobrego Pracodawcy 2015. Kolejnym etapem jest spotkanie z przedstawicielami Kapituły i zaprezentowanie firmy. Zgłoszenia będą przyjmowane do końca września. Laureaci zostaną wyłonieni przez Kapitułę Akcji: Dobry Pracodawca, do której należą: Organizator (Ingeus) oraz Partnerzy - Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie oraz cztery urzędy pracy w Małopolsce: powiatu bocheńskiego, krakowskiego, Krakowa i nowotarskiego. Finał pierwszej edycji Akcji: Dobry Pracodawca odbył się na początku marca br. w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie, wyróżnionych zostało 30 małopolskich pracodawców.

informacja prasowa

 

Wiosna na rynku pracy

Email Drukuj

Wiosna na rynku pracy? – w skali kraju tak, w regionach różnie

W marcu br. obserwowany jest spadek stopy bezrobocia – do 11,7 proc. z 12 proc. w lutym. Mimo pozytywnej tendencji spadkowej w skali kraju, zróżnicowanie regionalne nadal pozostaje silne – między województwami o najniższej i najwyższej stopie bezrobocia jest ponad 10 pp. różnicy. W marcu polskie urzędy pracy odnotowały 187,6 tys. nowych klientów. W sumie, liczba osób bezrobotnych wyniosła 1 860,6 tys., z czego prawie milion stanowiły kobiety. Mimo, że zdecydowana większość bezrobotnych w rejestrze to osoby, które wcześniej pracowały (83,7 proc.), tylko 13,8 proc. ma prawo do zasiłku. Oznacza to, że ponad półtora miliona bezrobotnych Polaków może liczyć tylko na swoje ewentualne oszczędności, czy pomoc społeczną.
Jak wynika z informacji Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w skali kraju zapowiadany jest trend spadkowy stopy bezrobocia, który latem ma przyjąć jednocyfrową wartość. Od początku 2015 roku wynosił on 12 proc. w styczniu i lutym, a obecnie już 11,7 proc.
- W ostatnim miesiącu liczba osób bezrobotnych zmniejszyła się o ponad 58 tysięcy. Biorąc pod uwagę okres relatywnie lekkiej zimy, mającej znaczący wpływ na działalność firm w budownictwie czy rolnictwie oraz aktualny rozruch w segmencie prac sezonowych w ogóle, dużo niższy spadek byłby zastanawiający. Od 2010 roku marzec jest tym miesiącem, który rozpoczyna spadek bezrobocia w Polsce w skali roku kalendarzowego. Oczywiście, tak jak w zeszłym roku, styczeń i luty był czasem ustabilizowania wskaźnika – mówi Paweł Banczew, menedżer operacyjny Ingeus Polska.

Więcej…
 

Nowe punkty kolportażu na Ruczaju i w Skawinie

Email Drukuj

„Kropka” w nowo otwartych supermarketach Piotr i Paweł

Nowo otwarte na Ruczaju (Dzielnica VIII Dębniki) i w Skawinie supermarkety Piotr i Paweł są kolejnymi punktami na rozległej mapie kolportażu naszej gazety. „KROPKA – Gazeta Twojej Dzielnicy” będzie dostępna na stojakach prasowych ustawionych w widocznym i łatwo dostępnym miejscu.
28 stycznia Piotr i Paweł otworzył pierwszy w tym roku, a drugi już (supermarket tej sieci jest też w centrum przy ulicy Lubicz 17A) w Krakowie supermarket, przy ulicy Lubostroń 15  (w Centrum 15 Lubostroń). Powierzchnia sklepu wynosi 1070 m2.
7 marca w Pasażu Skawińskim (przy ulicy Krakowskiej 19 A) został otwarty kolejny już 117 sklep tej sieci. Piotr i Paweł to polska, rodzinna sieć supermarketów, która w bieżącym roku obchodzi swoje 25-lecie funkcjonowania. Oferują one swoim klientom szeroki asortyment towarów w dobrych cenach, dogodne godziny otwarcia oraz miłą i fachową obsługę. Powierzchnia sklepu w Skawinie to 673 m2.

Więcej…
 
Strona 4 z 12
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?