Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Edukacja Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Edukacja

Edukacja



Już niedługo w internecie

Email Drukuj

Portal „Nasze szkoły”

„Nasze szkoły” (www.naszeszkoly.krakow.pl) to innowacyjny portal internetowy, na którym prezentowane będą wszystkie krakowskie szkoły. Dzięki portalowi w jednym miejscu skupione zostaną kompleksowe informacje – nie tylko dane liczbowe, takie jak wyniki z EWD, wyniki egzaminów, ale także informacje o misji i wizji szkoły, czy też jej mocnych stronach. Uruchomienie portalu dostępnego publicznie, w którym szkoły w jednolity sposób prezentują swoje osiągnięcia, pozwoli uczniom, rodzicom, i innym zainteresowanym zapoznawać się z wynikami i atutami szkół, a także na bieżąco śledzić, co się w nich dzieje. Otwarcie portalu „Nasze szkoły” przewidziane jest w połowie maja.

źródło:

 

Warsztaty rysunku dla dzieci

Email Drukuj

Warsztaty rysunku dla dzieci ze Zbigniewem Stanisławskim w Akademii Rodzinnej

17 maja 2015 roku (niedziela) zapraszamy na bezpłatne warsztaty rysunku, które w ramach Akademii Rodzinnej poprowadzi dla Państwa współtwórca "Bolka i Lolka", animator, scenarzysta i rysownik Zbigniew Stanisławski.

Co miesiąc w ramach Akademii Rodzinnej organizowane są gry i zabawy, zajęcia logopedyczne, warsztaty plastyczne, muzyczne oraz edukacyjne, spotkania z policjantami z Małopolskiego Ruchu Drogowego (w tym pierwsza pomoc). Rodzice mogą skorzystać z porad specjalistów w tym: logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, specjalistów w zakresie wczesnego rozwoju dziecka, specjalistów korekcji wad postawy, rehabilitantów, psychologów i pedagogów oraz prawników.

Zapisów na najbliższe warsztaty można dokonywać do 15 maja br. osobiście w siedzibie Instytutu oraz pod numerem tel.: 12 422 03 44 od pn – pt w godz. 8:00-14:00 lub mailowo: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Warsztaty odbywają się w siedzibie Instytutu, ul. Totus Tuus 30 w Krakowie. Ilość miejsc ograniczona.

Instytut Dialogu Międzykulturowego
im. Jana Pawła II w Krakowie
ul. Totus Tuus 30
30-610 Kraków
 

Święto Szkoły SP 25 na os. Podwawelskim

Email Drukuj

Zapraszamy na Święto Szkoły SP 25 w Krakowie

Zapraszamy wszystkich uczniów SP 25, ich rodziców oraz mieszkańców osiedla Podwawelskiego,  sympatyków szkoły i absolwentów na tegoroczne Święto Szkoły, które odbędzie się 13 czerwca 2015 roku w godz. od 9.00 do 14.00 w budynku szkoły i terenach zielonych przy ul. Komandosów 29.

W tym roku hasłem przewodnim jest:„Witam Cię kartek szelestem, czyli wszystko o książce”. W czasie naszej imprezy będzie można wziąć udział w licznych warsztatach tematycznych, konkursach, spotkaniach z autorami książek, a także wysłuchać koncertu poezji śpiewanej, obejrzeć wystawy, dokonać wymiany książek oraz miło spędzić czas, korzystając z atrakcji na świeżym powietrzu.

Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa!

Dyrekcja SP 25, Nauczyciele i Uczniowie

 

OSP TYNIEC

Email Drukuj

Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza z Tyńca

Powstała w styczniu i już aktywnie działa

Pod koniec marca 7-osobowa reprezentacja nowo powstałej Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej z Tyńca wzięła udział w XXXVIII Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. W turnieju biorą udział uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Uczniowie mieli do rozwiązania test składający się pytań z różnych dziedzin pożarnictwa m.in. przepisów prawnych związanych z ochroną przeciwpożarową, wyposażenia straży pożarnej, taktyki działań ratowniczo-gaśniczych, ratownictwa chemiczno--ekologicznego, medycznego oraz historii straży pożarnej. Najlepsi w swoich kategoriach wezmą udział w kolejnych etapach konkursu.
– Nasza drużyna przygotowywała się do turnieju kilka tygodni uczestnicząc w zajęciach teoretycznych i praktycznych w OSP Tyniec. Odbyła również szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej – podkreśla Marek Sobieraj, radny Dzielnicy VIII Dębniki i naczelnik OSP Tyniec. – Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza w Tyńcu liczy 15 druhów i działa dopiero od stycznia br., więc trzecie miejsce jednego z członków naszej drużyny w tych eliminacjach uważam za duży sukces.

źródło: KROPKA

 

Bohaterowie drugiego planu

Email Drukuj

Do 23 maja można nadsyłać prace na konkurs filmowo-historyczny „Bohaterowie drugiego planu”. Mogą w nim brać udział uczniowie polskich szkół, także poza granicami kraju. Organizatorzy projektu, Muzeum Historii Polski w Warszawie, Fundacja Banku Zachodniego WBK oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi, zachęcają uczniów szkół ponadpodstawowych do odnalezienia i opisania historii wybranych osób, które służyły pomocą i wsparciem walczącym o wolną Polskę od 1944 do 1989 roku, czyli np. żołnierzom podziemia niepodległościowego, członkom tajnych organizacji, działaczom opozycyjnym.

Nagrodą dla laureatów konkursu są warsztaty filmowe w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSFTviT) pod opieką Macieja Drygasa. Młodzi ludzie spróbują swoich sił w roli autora scenariusza i reżysera. Projekt zakończy uroczysty pokaz filmowy w warszawskim kinie Iluzjon w grudniu 2015 r. W trakcie gali finałowej jury przyzna główną nagrodę projektu.

Partner konkursu, Polska Press Grupa, przyzna nagrodę dodatkową, którą będą warsztaty dziennikarskie.
Prace można nadsyłać na adres Muzeum Historii Polski.
Jury, spośród przekazanych przez zespoły (do 3 osób) prac, w I etapie wybiera sześć prac w dwóch kategoriach:
I kategoria – szkoły gimnazjalne, II kategoria – szkoły ponadgimnazjalne.
Wszelkie szczegóły na temat konkursu znajdują się na stronach www.muzhp.pl oraz www.edukacja.muzhp.pl.

Harmonogram
1.    I etap/ Nadsyłanie prac (objętość 5-10 stron A4) – 23 maja 2015 r. (decyduje data stempla pocztowego)
2.    Ogłoszenie wyników I etapu projektu oraz laureata Nagrody Polska Press Grupy – 22 czerwca 2015 r.
3.    II etap/Warsztaty filmowe oraz warsztaty dziennikarskie – lipiec-październik 2015 r.
4.    Gala finałowa: prezentacja etiud – grudzień 2015 r.

Patronat Honorowy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Edukacji Narodowej.
Organizatorzy: Muzeum Historii Polski w Warszawie, Fundacja Banku Zachodniego WBK i Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera.
Partnerzy: Narodowy Instytut Audiowizualny, Filmoteka Narodowa, kino Iluzjon.
Patroni Medialni: Polska Agencja Prasowa, Polska Press Grupa, Gość Niedzielny, Mówią Wieki, KINO, dzieje.pl, TVP Historia, Nasza Historia, Junior Media.
Sponsor: Wydawnictwo Iskry.

Kontakt do organizatora:
Dział Edukacyjny Muzeum Historii Polski w Warszawie
ul. Senatorska 35, 00-099 Warszawa
tel. 22 211 90 47, fax: 22 211 90 33, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 
Strona 5 z 57
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?