Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



Budżet Obywatelski 2016 ZAGŁOSUJ !

Email Drukuj

Projekt 10: Zielona Aleja Twardowskiego

Realizacja projektu poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszego i uspokoi ruch samochodowy. Zainstalowanie elementów małej architektury i nasadzenia drzew poprawią walory estetyczne tego terenu.

Głosowanie przez internet www.budzet.dialoguj.pl

 

 

Przepompownię zbuduje prywatny inwestor?

Email Drukuj

Zaskakujący finał licytacji

U zbiegu ulic Ludwinowskiej i Zatorskiej przy ujściu Wilgi ma zostać wybudowana przepompownia.
O zabezpieczeniu Dębnik, w tym także osiedla Podwawelskiego przed możliwością powtórzenia się sytuacji, jaka miała miejsce podczas powodzi w 2010 roku mówi się od dawna. Pomóc w tym ma przepompownia, która będzie położona przy zbiegu ulic Ludwinowskiej i Zatorskiej w pobliżu ujścia Wilgi.

Przepompownia ma być wybudowana na miejskiej działce, która w ramach publicznej licytacji miała zostać przekazana w wieczyste użytkowanie Miejskiemu Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie. W warunkach licytacji wpisany został szczegółowy cel, czyli budowa przepompowni w ciągu czterech lat. Stała się jednak rzecz, której nikt, albo prawie nikt się nie spodziewał.
Do licytacji przystąpił także prywatny inwestor (firma deweloperska), który zaoferował najwyższą cenę. Choć najbardziej zainteresowane strony wydają się być zaskoczone takim obrotem sprawy, nie obawiają się o realizację inwestycji.
- W umowie będzie wpisany warunek realizacji przepompowni, która zabezpieczy te rejony miasta przed zalewaniem. Bez względu na to, kto jest użytkownikiem wieczystym, taką instalację będzie musiał zrealizować, oczywiście w oparciu o uzgodnienia z MPWiK – mówi Jan Machowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta Krakowa.
Podobnego zdania są w MPWiK.
- Wodociągi Krakowskie zostały przelicytowane, ale w związku z tym, że wejście we władanie rzeczoną działką wiąże się z koniecznością budowy przepompowni, to inwestor ma cztery lata na wybudowanie tam takiego obiektu. Konieczny przy tej inwestycji projekt, będzie wymagał uzgodnień z Wodociągami. Po zakończeniu budowy i uzyskaniu zgody na użytkowanie, obiekt zostanie odkupiony przez Wodociągi Krakowskie, co w takich przypadkach jest standardową procedurą – wyjaśnia Robert Żurek, rzecznik MPWiK.
Jakie są plany inwestora związane z wylicytowano działką trudno powiedzieć. W razie niedopełnienia wymogu budowy przepompowni w ciągu czterech lat, może to być podstawą do rozwiązania umowy. To z kolei spowodowałoby dalsze odsunięcie w czasie budowy przepompowni i sprawiło, że zagrożenie ponownym zalaniem osiedla Podwawelskiego i pobliskich obszarów byłoby na-dal realne.
źródło: KROPKA

................................................................

Pamiętacie powódź z maja 2010 roku?

Na zdjęciu przejazd pod ul. M. Konopnickiej od strony ul. Ludwinowskiej (archiwum maj 2010r.)

 

KROPKA: Paraliż komunikacyjny trwa

Email Drukuj

Mieszkańcy osiedla Podwawelskiego czekają na rozwiązanie problemu

Paraliż komunikacyjny trwa

Intensywny  ruch  tranzytowy  i  parkujące  na  wąskich  uliczkach  samochody  spoza  osiedla  Podwawelskiego sprawiają, że w godzinach szczytu komunikacyjnego, ale nie tylko, m.in. rejony ulic Dworskiej, Twardowskiego, Wierzbowej czy Słomianej są całkowicie zakorkowane.
W  październiku  ubiegłego  roku  przeprowadzono  konsultacje  społeczne  w  sprawie  zmian  w  organizacji  ruchu  na  wspomnianych  wcześniej  ulicach.  W bieżącym  roku na podstawie przeprowadzonych badań, sporządzone zostało przez dra Marka Bauera z krakowskiej Politechniki opracowanie, określające największe problemy komunikacyjne na os. Podwawelskim oraz wskazujące ewentualne warianty ich rozwiązania.
– W sprawie reorganizacji ruchu na os. Podwawelskim w dalszym ciągu oczekujemy na stanowisko Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. W międzyczasie nieformalnie konsultujemy rozwiązania zaproponowane  przez  mieszkańców  i  dr  Bauera  z  różnymi  środowiskami  i  grupami  mieszkańców w tym m.in. ze Spółdzielnią Mieszkaniową  Podwawelska   –  mówi  Krzysztof  Gacek,  radny  Dzielnicy  VIII  Dębniki  z  rejonu  osiedla  Podwawelskiego. 
–  Najwięcej  pozytywnych  opinii  zyskuje  wersja  roboczo określona jako wariant 2B. Oficjalne konsultacje rozpoczniemy dopiero po spotkaniu z ZIKiT. Kolejnym problemem, od którego nie można uciec, jest kwestia parkowania samochodów na osiedlu  – dodaje.

źródło: KROPKA

 

Wysadzamy ekrany - inicjatywa lokalna

Email Drukuj

 

BODZÓW JESZCZE BEZ AUTOBUSU

Email Drukuj

Mieszkańcy osiedla Bodzów (Dzielnica VIII Dębniki) od lat walczą o autobus. Jednak w najbliższym czasie nie mogą liczyć na zmiany. O przyczynach takiej sytuacji oraz o problemach komunikacyjnych mieszkańców Bodzowa dyskutowano podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury RMK.
Osiedle Bodzów jest oddalone od Rynku Głównego o nieco ponad 7,5 km, jednak mieszkańcy tej części miasta nie mogą dojechać do centrum komunikacja miejską, gdyż do najbliższego przystanku muszą pokonać 2 km.
Jak tłumaczą przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu: - W tym momencie nie jest możliwe wyznaczenie tam linii autobusowej, dopóki nie zostanie poszerzona ulica Widłakowa. Były tam przeprowadzane testy i niestety autobus nie ma możliwości wyminięcia się z innym pojazdem, gdyż droga jest wąska – tłumaczył Franciszek Szczurko, zastępca dyrektora ZIKiT ds. transportu. Inwestycja ta wiązałaby się z kilkumilionowymi kosztami.
– Miasto przygotowuje się do Światowych Dni Młodzieży, kupowany jest tabor tramwajowy za kilkaset milionów złotych, buduje się trasy za kolejne setki milionów, a jedna droga jest problemem. Wielu mieszkańców zdecydowało się przyjąć pielgrzymów na Światowe Dni Młodzieży, ale bez dojazdu nikt nie będzie chciał skorzystać z tej propozycji – postulowali mieszkańcy Bodzowa obecni na posiedzeniu. W budżecie miasta na 2016 rok nie zostały wprowadzone zadania związane z przebudową ulicy.
Dodatkową kwestią jest umiejscowienie drogi w pobliżu wału przeciwpowodziowego. - Aby poszerzyć ulicę, potrzebne jest zajęcie prywatnego terenu bądź wkopanie się w wał przeciwpowodziowy, co z kolei wiąże się z decyzjami m.in. Małopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych – dodał Franciszek Szczurko. Radni zwrócili także uwagę na brak kanalizacji, której instalacja jest niezbędna jeszcze przed przebudową głównej drogi. Zapowiedzieli, że zasięgną jeszcze informacji w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji, aby można było pomóc mieszkańcom w ich postulatach.
(RMK)

źródło: KROPKA

 
Strona 2 z 94
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?