Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



Remonty na os. Podwawelskim.

Email Drukuj

Po wielu latach remontu doczekał się chodnik przy ul. Barskiej (od skrzyżowania z ul. Komandosów), prowadzący do Centrum Kongresowego i Ronda Grunwaldzkiego.

Starą nierówną asfaltową nawierzchnię zastąpiła nowa kostka brukowa. Inwestycja została sfinansowana ze środków Rady Dzielnicy VIII - jak informuje Krzysztof Gacek - radny dzielnicy z os. Podwawelskiego.

Przy wejściu do Szkoły Podstawowej nr 25 (ul. Komandosów) dobiegają końca prace związane z instalacją pochylni dla osób niepełnosprawnych.

Z kolei wymiana oświetlenia na tzw. "ledowe" przy ul. Komandosów i Ludwinowskiej (Stary Ludwinów) finansowana jest że środków miejskich - dodaje K. Gacek.

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ

Więcej…
 

BRONOWICE: Realizacja inwestycji „Ojcowska Park” dobiega końca

Email Drukuj

W kameralnym budynku przy ul. Ojcowskiej, w pobliżu Galerii Bronowice, znajdą się 4 mieszkania 2-, 4- i 5-pokojowe, o metrażach od 40 do 80 mkw.

Mieszkańcy dwupoziomowych apartamentów usytuowanych na piętrze będą mieli do dyspozycji przestronne balkony, a właściciele mieszkań na parterze - ogródki. Teren inwestycji zostanie ogrodzony i monitorowany. Każde z mieszkań będzie ogrzewane indywidualnie 2-funkcyjnym piecem gazowym. Jak mówi Maciej Grabka z agencji nieruchomości Neodom, „Budynek jest bezczynszowy - wszystkie media indywidualnie opomiarowane”.

Inwestycja położona jest sąsiedztwie niskiej, jednorodzinnej zabudowy z dogodnym dojazdem do centrum Krakowa. Wokół znajdziemy także sporo terenów rekreacyjnych, w tym Ojcowski Park Krajobrazowy.

Ceny mieszkań wynoszą od 6100 zł/mkw. do 6800 zł/mkw. Miejsce postojowe oraz komórka lokatorska zostały wliczone w cenę mieszkania. Budynek zostanie oddany do użytku już w sierpniu tego roku.

O korzystne warunki związane z finansowaniem zakupu nieruchomości zadba krakowska agencja nieruchomości Neodom. Mieszkania sprzedawane są bez prowizji od kupującego.

źródło: dominium.pl

 

Przyłącz się do likwidacji niskiej emisji w mieście!

Email Drukuj

Niska emisja to nie tylko czarny dym wydobywający się z kominów kamienic. To nie tylko efekt spalania złej jakości węgla w domkach jednorodzinnych. To również zanieczyszczenia pochodzące z ruchu miejskiego, pozostałość po milionach przyjeżdżających każdego roku ulicami miast samochodów osobowych i ciężarowych.

Wszystko to warunkuje poziom zanieczyszczeń w mieście, które wdycha każdy z nas. Trzeba temu przeciwdziałać i realizować programy wspierające likwidację pieców węglowych oraz rozwiązania w transporcie: strefy płatnego parkowania, park&ride, car-pooling, które doskonale funkcjonują w wielu krajach na świecie.

Programy wspierające likwidację pieców węglowych

Od wielu lat, władze miast walczą z nasilającym się problem smogu. Robią to na wiele sposobów. Jednym z nich jest popularyzacja ciepła z miejskiej sieci wśród mieszkańców, a tym samym ograniczenie liczby dymiących kominów. Takie działania od 90 – tych lat ubiegłego stulecia prowadzi Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Krakowie. Poprzez zaangażowanie w różnego rodzaju projekty i współpracę z wieloma instytucjami finansowymi oraz indywidualne działania, przedsiębiorstwo przyczyniło się do likwidacji ponad 400 dymiących kotłowni i około 3200 pieców węglowych.
MPEC skutecznie pozyskuje fundusze na rozbudowę i modernizację sieci cieplnej. Spółka zrealizowała projekt p.n.  „System ciepłowniczy miasta Krakowa", który był pierwszym i  jak dotychczas największym przedsięwzięciem w  Polsce z  dziedziny przesyłu ciepła współfinansowanym z  Funduszu Spójności. W efekcie zmniejszono: emisję zanieczyszczeń powietrza, wykorzystanie ciepła na przesyle i węzłach cieplnych, awaryjność systemu ciepłowniczego oraz straty wody zdemineralizowanej w sieciach cieplnych. MPEC współpracuje również z Bankiem Światowym. Dzięki tej kooperacji możliwe było dokończenie modernizacji systemu ciepłowniczego w mieście i realizacja przedsięwzięć energooszczędnościowych w obiektach należących do klientów MPEC.

Rozwiązania w transporcie

W Krakowie, wzorem miast Europy Zachodniej, wprowadza się rozwiązania mające na celu ograniczanie zanieczyszczeń wynikających z miejskiego ruchu. Przestarzałe autobusy wymieniane są na nowoczesne, bardziej ekologiczne. Zgodnie z europejskimi normami, które co jakiś czas poddawane są aktualizacji. Najnowsza norma EURO 6, obowiązująca od 1 września 2014 roku przyczyniła się (w stosunku do wcześniejszych obostrzeń) do jeszcze wyższej redukcji emisji tlenków azotu do atmosfery.

Nakłania się też mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Jednak to wszystko to nadal zbyt mało. Wyzwanie stanowi wyeliminowanie z centrum miasta ruchu tranzytowego, tj. przeniesienie stref magazynowania i przeładunku towarów na obrzeża. Kolejnym powinno być wzmocnienie infrastruktury drogowej. Rozbudowa wschodniej obwodnicy Krakowa to doskonały sposób, aby ciężarówki omijały miasto.

Strefa płatnego parkowania

Niektórzy z naszych sąsiadów wprowadzili ograniczenia lub zupełny zakaz wjeżdżania samochodami emitującymi zbyt dużo spalin do centrum. Są to między innymi Berlin, Kolonia, Hanower, Paryż, a od przyszłego roku również czeska Praga. W Krakowie musimy jeszcze na to poczekać. Władze miasta podejmują jednak kroki w celu ograniczenia ruchu w centrum. Od 1 czerwca poszerzona została strefa płatnego parkowania o teren Dębnik oraz o część dzielnic Krowodrza i Grzegórzki.

Park&Ride

Posiadacz samochodu nie wjeżdża do centrum miasta, ale pozostawia swój pojazd na podmiejskim parkingu, zlokalizowanym nieopodal przystanku komunikacji miejskiej. Do centrum dojeżdża tramwajem bądź autobusem. Jednak, aby wszystko to sprawnie działało, miasto musi zapewnić dobrze rozwiniętą sieć komunikacyjną. Tak jest w przypadku Warszawy, gdzie park&ride całkiem nieźle funkcjonuje. W Krakowie można pozostawić samochód jedynie na parkingach: Czerwone Maki i Giełda Balicka. Jeszcze w tym roku powstaną kolejne: pod estakadami pętli tramwajowych Kurdwanów i Mały Płaszów i w Bieżanowie. Wiele mówi się o drugim podziemnym parkingu w centrum, obok Parku Krakowskiego. Inwestycja budzi jednak kontrowersje, ponieważ wiąże się z wycinką drzew.

Więcej…
 

Uwaga kierowcy!

Email Drukuj

Od poniedziałku, 29 czerwca br rozpoczyna się remont jednej z nitek tunelu pod Rondem Grunwaldzkim.

Remontowany będzie tunel prowadzący w kierunku mostu Dębnickiego. W tym czasie ruch będzie się odbywał drugim z tuneli, od strony Centrum Kongresowego ICE Kraków. Prace remontowe i utrudnienia potrwają do końca lipca br.

źródło: ZIKIT

 

Trasa pieszo-rowerowa wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi

Email Drukuj

BUDŻET OBYWATELSKI PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI - NR 17

Trasa pieszo-rowerowa łącząca (wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi) Podgórze z Zakrzówkiem i Ruczajem

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż bulwarów rzeki Wilgi z Podgórza na Ruczaj (od ul. Konopnickiej do ul. Kobierzyńskiej).

 
Strona 7 z 94
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?