Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



Kolejne propozycje zmian organizacji ruchu na os. Podwawelskim

Email Drukuj

Konsultacje dotyczące zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Twardowskiego, Dworskiej i Szwedzkiej trwają. Na pierwszym spotkaniu z mieszkańcami (które odbyło się 28 października br w Szkole Podstawowej nr 25 przy ul. Komandosów), w wyniku momentami gorącej dyskusji oraz głosowania odrzucono wersje 1 i 3 proponowanych zmian. Największą akceptacją zyskał wariant nr 2.

W oparciu o wariant nr 2 powstały dodatkowe dwie koncepcje.

Wariant 2A zakłada m.in. ruch jednokierunkowy na ul. Twardowskiego od ul. Bocznej do ul. Bułhaka (kolor zielony na mapce) oraz na całym odcinku ul. Dworskiej od skrzyżowania z ul. Komandosów do skrzyżowania z ul. Twardowskiego (kolor niebieski na mapce) oraz pozostawieniu ruchu dwukierunkowego na ul. Mitkowskiego.

Wariant 2B zakłada pozostawienie ruchu dwukierunkowego na ul. Dworskiej od ul. Szwedzkiej do końca bloku przy ul. Słomianej 2 (kolor żółty na mapce). Ruch jednokierunkowy byłby tylko na trzech fragmentach ul. Dworskiej.

Celem proponowanych przez mieszkańców zmian jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców tego obszaru. 

 

Ruczaj: ZSOI nr 2 przy ulicy Lipińskiego

Email Drukuj

Parking potrzebny od zaraz

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie wystąpi o wprowadzenie zadania na listę rankingową inwestycji wnioskowanych do Wieloletniej Prognozy Finansowej i Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Krakowa – potwierdza w piśmie z 29 września br. Andrzej Olewicz, zastępca Dyrektora ds. Dróg

Wyodrębnienie miejsc postojowych czy ewentualna budowa niewielkiego parkingu wzdłuż budynku szkoły (bo ze względów formalnych tylko ta lokalizacja może być brana pod uwagę) wymaga jednak sporządzenia dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami administracyjnymi oraz zabezpieczenia środków finansowych na realizację w budżecie Miasta Krakowa. To jednak daje nadzieję, że problem Zespołu Szkół Ogólnokształcących Integracyjnych nr 2 usytuowanego wewnątrz osiedla został dostrzeżony.

Więcej…
 

Park Dębnicki: ZZM przejmie parking

Email Drukuj

 

KROPKA: Parking znajdujący się w obrębie Parku Dębnickiego pozostaje nadal w trwałym zarządzie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Więcej…
 

Jak ograniczyć tranzyt samochodów przez osiedle Podwawelskie?

Email Drukuj

Trzy warianty zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Twardowskiego, Dworskiej i Szwedzkiej. Pierwsza z zaprezentowanych koncepcji wydaje się być najlepszą to jednak nie oznacza, że nie można wprowadzić do niej pewnych modyfikacji. Zmiana układu ruchu na osiedlu Podwawelskim powinna iść w parze z działaniami na rzecz wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania.

Projekt 1

Projekt 2

Projekt 3

 

Osiedle Podwawelskie

Email Drukuj

Zmiany w organizacji ruchu ?

W połowie października rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie zmian w organizacji ruchu na ulicach Twardowskiego, Dworskiej i Wierzbowej, na osiedlu Podwawelskim. Intensywny ruch tranzytowy w tym rejonie powoduje obniżenie poziomu bezpieczeństwa mieszkańców, szczególnie dzieci i osób starszych oraz ma negatywny wpływ na środowisko.
- Uważam, że należy wprowadzić strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h, która poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi ograniczy intensywność ruchu oraz jego prędkość. Ulica Twardowskiego powinna stać się zieloną aleją ruchu uspokojonego z zielenią urządzoną i małą architekturą, a wokół pawilonów handlowych należy wyznaczyć strefy bezpiecznej aktywności – mówi Sebastian Ociepka, zaangażowany w tę sprawę mieszkaniec osiedla Podwawelskiego. - Mieszkańcy od dawna postulują także wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach Twardowskiego i Dworskiej wraz z wyznaczeniem na nich miejsc parkingowych – dodaje.

We wrześniu Rada Dzielnicy VIII podjęła uchwały, w których wnioskuje o wprowadzeniu zakazu zatrzymywania na ulicach:
- Twardowskiego - na odcinkach od ulicy Szwedzkiej do Mieszczańskiej (po prawej stronie) i od Mieszczańskiej do Bułhaka (po jednej stronie),
- Dworskiej - na odcinku od ulicy Mieszczańskiej do Komandosów,
- Wierzbowej - na odcinku od ulicy Komandosów do Bułhaka (po prawej stronie, za wyjątkiem zatok parkingowych).

Celem proponowanych zmian jest ograniczenie międzydzielnicowego tranzytu samochodowego przez osiedle Podwawelskie, a co za tym idzie zapewnienie komfortu mieszkańcom poprzez zmniejszenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń komunikacyjnych, poprawa bezpieczeństwa oraz zapewnienie dostępności terenów zielonych, szkół, sklepów, instytucji oraz obsługi parkingowej.
- Organizatorem konsultacji jest Dzielnica VIII Dębniki. Projektodawcy przygotują trzy wersje rozwiązań ruchu w tym rejonie. O opinię poprosimy również władze Spółdzielni Mieszkaniowej Podwawelska. Ostateczny głos należy jednak do mieszkańców, dlatego apeluję o wzięcie udziału w konsultacjach –  mówi Krzysztof Gacek, radny Dzielnicy VIII z rejonu os. Podwawelskiego. – We środę, 28 października zaplanowane jest również spotkanie z mieszkańcami osiedla Podwawelskiego, które odbędzie się w Szkole Podstawowej nr 25 przy ul. Komandosów, początek o godz. 18-tej.
Informacje o terminie i miejscu konsultacji podane zostaną na stronie internetowej Dzielnicy VIII Dębniki: www.dzielnica8.krakow.pl.

KROPKA

 
Strona 5 z 94
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?