Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje

Inwestycje



BODZÓW JESZCZE BEZ AUTOBUSU

Email Drukuj

Mieszkańcy osiedla Bodzów (Dzielnica VIII Dębniki) od lat walczą o autobus. Jednak w najbliższym czasie nie mogą liczyć na zmiany. O przyczynach takiej sytuacji oraz o problemach komunikacyjnych mieszkańców Bodzowa dyskutowano podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury RMK.
Osiedle Bodzów jest oddalone od Rynku Głównego o nieco ponad 7,5 km, jednak mieszkańcy tej części miasta nie mogą dojechać do centrum komunikacja miejską, gdyż do najbliższego przystanku muszą pokonać 2 km.
Jak tłumaczą przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu: - W tym momencie nie jest możliwe wyznaczenie tam linii autobusowej, dopóki nie zostanie poszerzona ulica Widłakowa. Były tam przeprowadzane testy i niestety autobus nie ma możliwości wyminięcia się z innym pojazdem, gdyż droga jest wąska – tłumaczył Franciszek Szczurko, zastępca dyrektora ZIKiT ds. transportu. Inwestycja ta wiązałaby się z kilkumilionowymi kosztami.
– Miasto przygotowuje się do Światowych Dni Młodzieży, kupowany jest tabor tramwajowy za kilkaset milionów złotych, buduje się trasy za kolejne setki milionów, a jedna droga jest problemem. Wielu mieszkańców zdecydowało się przyjąć pielgrzymów na Światowe Dni Młodzieży, ale bez dojazdu nikt nie będzie chciał skorzystać z tej propozycji – postulowali mieszkańcy Bodzowa obecni na posiedzeniu. W budżecie miasta na 2016 rok nie zostały wprowadzone zadania związane z przebudową ulicy.
Dodatkową kwestią jest umiejscowienie drogi w pobliżu wału przeciwpowodziowego. - Aby poszerzyć ulicę, potrzebne jest zajęcie prywatnego terenu bądź wkopanie się w wał przeciwpowodziowy, co z kolei wiąże się z decyzjami m.in. Małopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych – dodał Franciszek Szczurko. Radni zwrócili także uwagę na brak kanalizacji, której instalacja jest niezbędna jeszcze przed przebudową głównej drogi. Zapowiedzieli, że zasięgną jeszcze informacji w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji, aby można było pomóc mieszkańcom w ich postulatach.
(RMK)

źródło: KROPKA

 

Dzień architektów w Muzeum Manggha

Email Drukuj

Dzień architektów w Muzeum „Manggha"

Ponad 100 architektów i projektantów spotka się w piątek w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha" w ramach krakowskiego wieczoru PERSPEKTYWA. Wstęp na prestiżowe wydarzenie jest wolny. Zapisy trwają.

26 lutego w Krakowie to ważny dzień w kalendarzu architektów i designerów. Tego dnia, o godzinie 18:00, w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha" ponad 100 pracowników branży projektowej pojawi się na wieczorze PERSPEKTYWA, by rozmawiać z uznanymi ekspertami, poznawać tajniki najsłynniejszych projektów ostatnich miesięcy i wymieniać się zawodowymi doświadczeniami. - To już drugie spotkanie z cyklu PERSPEKTYWA w Krakowie. Poprzednie okazało się wielkim sukcesem. Wielu architektów wskazywało, że to wydarzenie, którego odpowiednika ciężko szukać – ciekawe w formie i przede wszystkim w treści - mówi Magdalena Dymek, manager ds. marketingu w firmie Häfele, pomysłodawcy i organizatora wieczorów PERSPEKTYWA.

Na wieczorze pojawi się Jacek Rozenek – jako profesjonalny coach i trener biznesu poruszy tematy relacji z klientami w pracy architekta, metod współpracy z kontrahentami i przekonywania do swoich projektów. Wyjątkową gwiazdą spotkania będzie Dorota Szlachcic, odpowiedzialna m.in. za projekty wrocławskiego Afrykarium, największego oceanarium w Europie, afrykańskiego Oceanario de Namibe oraz unikalnego schroniska górskiego w Nepalu, gdzie zastosowano innowacyjną technologię perowskitową. Architekt opowie o doświadczeniach zdobytych przy pracy nad projektami światowej sławy. Wyjątkowe będzie też miejsce spotkania – Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha". Zachwycający obiekt umiejętnie łączy elementy budownictwa japońskiego oraz polskiego.

Więcej…
 

Nowe przejście dla pieszych na Podwawelskim

Email Drukuj

Na ul. Słomianej będzie bezpieczniej!

Po niespełna 3 latach zabiegów, zbiórce podpisów, konsultacjach społecznych i wspólnych działaniach Rady Dzielnicy VIII - Dębniki i SM "Podwawelska" przejście dla pieszych przy ul. Słomianej zostało wykonane przez ZIKiT ! Zadanie sfinansowano m.in. z budżetu Rady Dzielnicy VIII - informuje Krzysztof Gacek (radny z os. Podwawelskiego).

O budowę w tym miejscu przejścia dla pieszych zabiegali od kilku lat mieszkańcy osiedla.

Tak obecnie wygląda nowe wyniesione przejście dla pieszych vis a vis pawilonu handlowego przy ul. Słomianej 17 (os. Podwawelskie)

Pojawiły się oczywiście głosy krytyczne, głównie ze strony kierowców muszących zwolnić na tym odcinku ulicy.

 

 

Pierwszy kurs „Dragona”

Email Drukuj

Komunikat prasowy

Pierwszy kurs „Dragona”

19 grudnia 2015 roku o godzinie 9:19 z dworca Warszawa Wschodnia po raz pierwszy wyruszył pociąg Kolei Mazowieckich do Krakowa. „Dragon”, złożony z klimatyzowanych wagonów piętrowych, będzie kursował w weekendy. Bilet na przejazd można kupić już za 40 zł. W inauguracji połączenia uczestniczył Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, oraz Dariusz Grajda, członek zarządu KM, dyrektor handlowy.
Pociąg do Krakowa odjechał z Warszawy Wschodniej o godzinie 9:19, a do stacji Kraków Główny dotarł o 12:14. W drogę powrotną wyruszył o godzinie 16:18 i dowiózł podróżnych do Warszawy Wschodniej na 19:08. Również tego dnia swoje weekendowe kursy zainaugurował pociąg „Słoneczny” do Gdyni, wyjeżdżając z Warszawy Zachodniej o godzinie 7:20.
– Kolejne działania spółki świadczą o jej dynamicznym rozwoju, co nas, jako właściciela, niezmiernie cieszy. Unowocześnia się tabor, Koleje Mazowieckie wprowadzają różne udogodnienia dla pasażerów. A pasażerowie to doceniają, bo w ostatnich latach zdecydowanie ich przybywa – powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. – Jak widać, Koleje poszerzają nie tylko sposób działania, ale i obszar, liczymy więc na to, że stałe kursy do Krakowa i Gdyni przysporzą KM kolejnych wielbicieli.
Zarówno „Dragon”, jak i „Słoneczny”, kursują w weekendy i są zestawione z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonów piętrowych, które są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także posiadają przewijaki dla niemowląt. W składach jest dostępny catering. Można także nieodpłatnie przewieźć psa lub rower.
- Pomysł uruchomienia połączeń weekendowych do Krakowa i do Gdyni tak naprawdę był inspirowany sugestiami naszych podróżnych i poparty świetnym wynikiem przewozowym pociągu „Słoneczny” w ostatnim sezonie letnim (ponad 117,6 tys. podróżnych). Jeśli połączenia okażą się trafionym pomysłem, zarówno pod kątem rentowności, jak i popularności wśród podróżnych a wierzę, że tak będzie - to wejdą one na stałe do naszej oferty – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

Więcej…
 

Strefa Płatnego Parkowania na os. Podwawelskim?

Email Drukuj

Czy na osiedlu Podwawelskim powinna powstać strefa płatnego parkowania?

Jaki obszar powinna objąć? Czy granica SPP powinna przebiegać na linii ulic Dworska - Wierzbowa (P7.1)? Czy strefa powinna objąć całe osiedle Podwawelskie (P7.1 + P7.2)?

Jakie są opłaty za parkowanie w SPP?

STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA w Krakowie obowiązuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 10.00–20.00

Stawki opłat

Opłata za parkowanie pojazdów w strefie płatnego parkowania pobierana jest za pomocą:

- środków pieniężnych uiszczanych w parkomacie,
- poprzez wykupienie abonamentu postojowego,
- przy użyciu telefonów komórkowych poprzez operatora mobilnego: MobiParking, SkyCash
- za pomocą Krakowskiej Karty Miejskiej (opcja dostępna wyłącznie w strefach P1, P2, P3),
- za pomocą kart zbliżeniowych typu PayPass, PayWave (funkcjonalność dostępna wyłącznie w strefach P2, P4, P5, P7, P8 oraz podstrefach P6I, P6II, P6III, P6IV, P6V).

STAWKI OPŁAT ZA KOLEJNE GODZINY PARKOWANIA W STREFIE:

- za pierwszą godz.: 3,00 zł
- za drugą godz.: 3,50 zł
- za trzecią godz.: 4,10 zł
- za czwartą i kolejne godz: 3,00 zł
Minimalna opłata wynosi 1,00 zł

STAWKI OPŁAT ABONAMENTOWYCH:
• OGÓLNODOSTĘPNE (P):

- jednodniowy – stawka opłaty 25,00 zł
- tygodniowy (na 5 kolejnych dni roboczych) – stawka opłaty 125,00 zł
- miesięczny (na 30 kolejnych dni) - stawka opłaty 250,00 zł

• MIESZKAŃCA STREFY (P1, P2, P3, P4, P5, P6I, P6II, P6III, P6IV, P6V, P7, P8):

- Stawka opłaty 10,00 zł/m-c

• OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ (N):

- Stawka opłaty za abonament wynosi 2,50 zł/m-c

• MIKROPRZEDSIĘBIORCY LUB WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI, BĘDĄCEGO JEDNOCZEŚNIE JEJ ADMINISTRATOREM (M1, M2, M3, M4, M5, M6I, M6II, M6III, M6IV, M6V, M7 i M8):

- Stawka opłaty za abonament wynosi 50,00 zł/m-c

• INSTYTUCJONALNY (P1-P8) wydawany dla pojazdów będących własnością instytucji sektora finansów publicznych, organizacji społecznych, wyznaniowych, politycznych związków i organizacji zawodowych mających siedzibę na terenie strefy płatnego parkowania.

- Stawka opłaty wynosi 100,00zł/m-c za pierwszy pojazd, przy czym za każdy kolejny pojazd wzrasta ona o 20% w stosunku do opłaty za poprzedni pojazd.

• Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM LUB HYBRYDOWYM:

- Stawka opłaty za abonament wynosi 100,00 zł/m-c

• ZASTRZEŻONE STANOWISKO POSTOJOWE:

- Opłata zryczałtowana za jedno stanowisko postojowe wynosi 850,00zł/m-c, przy czym opłata ta wzrasta progresywnie o 20% za każde kolejne stanowisko (w stosunku do opłaty za poprzednie stanowisko).

 

 
Strona 4 z 95
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?