Juliada 2011 Turniej Piłki Nożnej dla dzieci i młodzieży 09-10 lipiec 2011 Jest jeszcze czas aby się zapisać! Ostateczny termin zgłaszania drużyn upływa 30 czerwca o północy!
09.07.2011 (sobota) g.9.00-16:00 Turniej dzieci urodzonych w latach: 2004-2002.
10.07.2011 (niedziela) g.9.00-16:00 Turniej dzieci urodzonych w latach: 2001-1999.
Turniej rozegrany zostanie na terenie Centrum Rozwoju Com-Com Zone, ul.Ptaszyckiego 6 w Krakowie (Nowa Huta).
Ważne: Całkowity czas przeznaczony na przeprowadzenie jednego meczu to 15 minut, zakładając, że połowy meczu trwają po 6 minut. Proszę zadbać o to, aby być w okolicach boiska, na którym będziecie rozgrywali najbliższy mecz, na czas, dzięki czemu turniej przebiegnie zgodnie z planem. Informacje ogólne. Uczestnicy. W zawodach uczestniczyć mogą zarówno chłopcy jak dziewczęta. Uczestnik musi posiadać pisemną zgodę rodzica na udział w zawodach sportowych w odpowiednim dniu.
Boisko. Mecze rozgrywane są na dwóch boiskach otoczonych bandami, rozłożonych na terenie Centrum Rozwoju Com-Com Zone, ul.Ptaszyckiego 6 w Krakowie.
Obuwie dozwolone Dozwolone są buty sportowe z płaską podeszwą.
Kształt turnieju Zgłoszenia w terminie do północy 30 czerwca (nazwa drużyny, skład drużyny, kapitan, nr tel kontaktowy do opiekuna) należy przesyłać mailem na adres
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Pierwsza faza turnieju odbędzie się w grupach. Drużyny zostaną rozlosowane do 3 grup, każda obejmująca 6 zespołów.
W grupie każda drużyna zmierzy się z każdym rywalem raz, co oznacza 5 meczów grupowych dla każdej drużyny. Następnie, dwie najlepsze drużyny awansują do rozgrywek play off.
Drużyny
Każda drużyna musi posiadać opiekuna. Opiekun wypełnia formularz zgłoszeniowy drużyny biorącej udział w turnieju.
Drużyna może obejmować 5 zawodników. 5-cio osobowy skład musi być niezmienny w trakcie trwania turnieju. W ciągu trwania turnieju nie wolno zmieniać lub dodawać zawodników do drużyny.
Wszyscy zawodnicy drużyn otrzymają na czas meczu „Lejbiki”.
W czasie gry drużyna składa się z 3 osób.
Liczba zmian zawodników w trakcie meczu jest nieograniczona. Jednakże zmiany powinny być dokonywane gdy gra została wstrzymana i gdy na zmianę wyraził zgodę Sędzia. Zawodnik zmieniony może powrócić na boisko, przy zachowaniu pozostałych zasad. Nie można zastąpić gracza, który został usunięty karnie przez Sędziego.
Wyposażenie zawodników
W trakcie gry zawodnik powinien mieć ubrany strój sportowy.
Reguły
Wszystkie zasady są zasadami FIFA (chyba, że wskazano inaczej).
Pozycja spalona nie obowiązuje.
Wszyscy gracze są graczami z pola, nie ma na boisku bramkarza. Żaden z graczy nie może łapać ani odbijać piłki ręką. Odbicie piłki ręką przez zawodnika skutkuje odgwizdaniem przez sędziego rzutu wolnego pośredniego.
W trakcie wykonywania rzutu wolnego, przeciwnik powinien znajdować się w odległości minimum 3 metrów od piłki (wyjątkiem jest sytuacja wykonywania rzutu wolnego w odległości równej lub bliższej linii bramkowej niż 3 metrów, wówczas broniąca się drużyna może stanąć na linii bramkowej).
Mecze
Mecz toczy się pomiędzy dwiema drużynami.
Mecz składa się z 2 połów. Każda połowa trwa 6 minut. Po upływie 6 minut następuje zmiana stron, przerwa twa 3 minuty.
Każda drużyna powinna stawić się w okolicy boiska, u sędziego minimum 5 minut przed pierwszym gwizdkiem. Nie stawienie się u sędziego w odpowiednim czasie skutkuje walkowerem i przyznaniem 3 punktów rywalowi. Jeżeli żadna z drużyn nie stawi się u sędziego w odpowiednim czasie, ogłoszony zostanie obustronny walkower.
Za stawienie się drużyny na czas odpowiada kapitan drużyny.
Zawodnicy są proszeni o opuszczenie boiska po zakończeniu meczu tak szybko, jak będzie to możliwe, aby kolejne mecze mogły odbywać sie zgodnie z terminarzem. Faza grupowa
W fazie grupowej funkcjonuje następujący system punktowania – 3 pkt Zwycięstwo, 1 pkt Remis, 0 pkt Przegrana.
W przypadku równej liczby punktów kilku drużyn, decyduje bilans bramkowy, następnie większa liczba strzelonych bramek, następnie wynik bezpośredniego meczu.
Jeżeli w dalszym ciągu jest remis, należy zarządzić rzuty karne. Po 3 rzuty karne dla drużyny, a następne zgodnie z zasadą „nagłej śmierci”. Drużyna musi wyznaczyć bramkarza, którego nie można zmieniać w trakcie trwania rzutów karnych (wyjątkiem jest kontuzja).
Seria rzutów karnych składa się z 3 strzałów każdej z drużyn. Każdy zawodnik w serii może strzelać tylko 1 raz. Po oddanie 3 strzałów, przy wyniku remisowym, następne odbywają się z zgodnie zasadą „nagłej śmierci”, z udziałem zawodników, którzy dotychczas nie strzelali. Przy remisie, po oddaniu 5 strzałów, zawodnicy mogą strzelać ponownie.
Faza finałowa
W fazie pucharowej, po meczu remisowym zarządzana jest dogrywka, dwa razy po 3 minuty. W dogrywce funkcjonuje zasada „złotego gola”. Jeżeli rozgrywka została nie rozstrzygnięta, należy zarządzić rzuty karne.
Po 3 rzuty karne dla drużyny, a następne zgodnie z zasadą „nagłej śmierci”. Drużyna musi wyznaczyć bramkarza, którego nie można zmieniać w trakcie trwania rzutów karnych (wyjątkiem jest kontuzja).
Seria rzutów karnych składa się z 3 strzałów każdej z drużyn. Każdy zawodnik w serii może strzelać tylko 1 raz. Po oddanie 3 strzałów, przy wyniku remisowym, następne odbywają się z zgodnie zasadą „nagłej śmierci”, z udziałem zawodników, którzy dotychczas nie strzelali. Przy remisie, po oddaniu 5 strzałów, zawodnicy mogą strzelać ponownie.
Rozpoczęcie meczu
Sędziowski rzut monetą decyduje o wyborze stron boiska. Drużyna, która wygra takie losowanie wybiera połowę boiska i przekazuje rozpoczęcie pierwszej połowy meczu na rzecz przeciwników. Drużyna, która przegra losowanie rozpoczyna drugą połowę meczu.
Po utracie gola, drużyna wznawia grę ze środka boiska.
Jeśli Sędzia przerwie grę z powodu kontuzji, wznowienie gry odbywa się przez rzut sędziowski, w miejscu zbliżonym do tego, gdzie znajdowała się piłka w momencie przerwania.
Piłka w grze i poza grą
Piłka powinna znajdować się w grze, od początku meczu do końca, z wyjątkiem sytuacji gdy:
Piłka przekracza linię bramkową;
Sędzia dał sygnał na przerwę lub zakończenie meczu;
Mecz został wstrzymany na sygnał sędziego. Gol
Bramka pada, gdy piłka całym obwodem mija linię bramkową, pomiędzy słupkami a poprzeczką, a piłka nie została wrzucona, wniesiona lub wepchnięta ręką zawodnika atakującej drużyny.
Przewinienia
Wślizgi są zabronione, a ich wykonanie należy karać przyznaniem rywalowi rzutu wolnego bezpośredniego. Agresywne zachowanie, uderzenia powinny być karane wykluczeniem zawodnika z gry. Usunięty zawodnik nie może wziąć więcej udziału w danym meczu, a także nie można zastąpić go innym zawodnikiem.
Mecz powinien zostać zakończony, gdy w jednej drużynie zostanie wykluczonych (z powodu kartek lub kontuzji) więcej niż 2 zawodników. Wówczas orzeczony zostaje walkower 3:0 dla drużyny, której mogłaby kontynuować grę. Wyjątkiem od reguły przyznania walkoweru 3:0 jest sytuacja, gdy jedna z drużyn prowadzi różnicą większej ilości bramek niż 3 i zmiana wyniku odbyłaby się z krzywdą dla niej.
Decyzje sędziów są ostateczne. Sędzia jest przypisany do konkretnego meczu, a jego obowiązki i prawa są zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami.
Obowiązki Sędziego: (a) notować strzelców goli; (b) za pomocą gwizdka informować drużyny o upływie czasu pierwszej połowy i zakończeniu meczu; (c) licząc czas brać pod uwagę wszelkie przerwy w grze i dodać adekwatny czas do czasu trwania odpowiedniej połowy meczu; (d) kontrolować dokonywanie zmian.
źródło:www.dzielnica8.krakow.pl |