Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Inwestycje KROPKA: Reorganizacji ruchu nie będzie Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Strona główna Inwestycje KROPKA: Reorganizacji ruchu nie będzie
KROPKA: Reorganizacji ruchu nie będzie Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 15 listopada 2016 14:59

Osiedle Podwawelskie

Reorganizacji ruchu nie będzie

Intensywny  ruch  tranzytowy  i parkujące na wąskich uliczkach samochody spoza osiedla Podwawelskiego sprawiają, że w godzinach szczytu komunikacyjnego, ale nie tylko, m.in. rejony ulic Dworskiej, Twardowskiego, Wierzbowej czy Komandosów są całkowicie zakorkowane.

W odpowiedzi na  głosy mieszkańców powstała koncepcja reorganizacji ruchu na osiedlu. Na podstawie przeprowadzonych badań, sporządzone zostało przez dra Marka Bauera  z krakowskiej Politechniki opracowanie, określające największe problemy komunikacyjne na osiedlu Podwawelskim oraz wskazujące ewentualne warianty ich rozwiązania.

Organizowane były konsultacje i spotkania m. in. z Zarządem Komunikacji i Transportu w Krakowie, zbierano opinie w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że reorganizacji ruchu w obrębie osiedla nie będzie. W przeprowadzonych konsultacjach społecznych, które nie wywołały zbyt wielkiego zainteresowania, wzięło udział niespełna 180 osób, z czego 110 wypowiedziało się przeciwko zmianom. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Podwawelska” w piśmie skierowanym do Rady Dzielnicy VIII również wyraziła sprzeciw wobec planowanym zmian.

Biuro  Rady  Dzielnicy VIII  otrzymało też maile nie odnoszące się do proponowanych rozwiązań, ale zawierające różnego rodzaju postulaty z czego większość dotyczyła wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania (wprowadzenie SPP  również  popiera  dr  Bauer w swoje analizie) oraz utworzenia skrzyżowań o ruchu równoległym.

O ile  wprowadzenie Strefy  Parkowania nie wzbudza większych kontrowersji wśród mieszkańców ulic Na Ustroniu, Dworskiej, Twardowskiego, Mitkowskiego, Mieszczańskiej, Wierzbowej, czyli  północnej części osiedla, to innego  zdania są niektórzy mieszkańcy ulic  Słomianej i Komandosów.  Konieczne będą kolejne konsultacje w szczególności z mieszkańcami starej części osiedla  – mówi Krzysztof Gacek, radny z rejonu osiedla Podwawelskiego.

źródło:

 
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?