Zmiany w organizacji ruchu na os. Podwawelskim? |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Administrator |
piątek, 22 kwietnia 2016 12:10 |
Ulice: Dworska, Twardowskiego, Wierzbowa... (źródło: KROPKA - bezpłatna gazeta twojej dzielnicy) Zmiany w organizacji ruchuW październiku ub. roku przeprowadzono konsultacje społeczne w sprawie zmian w organizacji ruchu na ulicach Twardowskiego, Dworskiej i Wierzbowej na osiedlu Podwawelskim. Intensywny ruch tranzytowy w tym rejonie powoduje obniżenie poziomu bezpieczeństwa mieszkańców, szczególnie dzieci i osób starszych oraz ma negatywny wpływ na środowisko. Opracowanie zawiera wnioski sformułowane na podstawie przeprowadzonych badań, które generalnie są zbieżne ze spostrzeżeniami mieszkańców oraz osób zaangażowanych sprawę. Obecnie na większości odcinków ulic osiedla Podwawelskiego dopuszczono parkowanie pojazdów, przy czym jego organizacja jest dość chaotyczna. W ramach opracowania przeprowadzono jednodniowe patrolowe badania parkowania. W opracowaniu analizie poddane zostały trzy warianty zmian. Za najkorzystniejszy z punktu widzenia mieszkańców uznany został wariant (nr 1), w którym założono utworzenie układu ulic osiedlowych opartego na systemie jednokierunkowym. Zasadnicze zmiany w stosunku do stanu obecnego wprowadzono na ul. Twardowskiego oraz ul. Dworskiej. Ruch jednokierunkowy zaproponowano zgodnie z zasadą zaburzenia ciągłości przejazdu w jednym kierunku, co ma na celu zniechęcenie kierowców nie zainteresowanych celami podróży zlokalizowanymi w obrębie osiedla – do jego przecinania. Takie rozwiązanie jest stosowane powszechnie w europejskich miastach w obszarach zagrożonych nadmiernym ruchem pojazdów poszukujących alternatywnych tras przejazdu względem silnie obciążonych ulic (w tym przypadku ul. Kapelanka, Monte Cassino oraz Konopnickiej). Temu samemu celowi sprzyjają również ograniczenia prędkości do maksymalnie 30 km/h. Wprowadzenie układu ulic jednokierunkowych będzie sprzyjało uporządkowaniu parkowania na obszarze osiedla (możliwe jest utworzenie stanowisk parkingowych na jezdniach, z jednoczesnym uwolnieniem chodników) oraz wpływało na poprawę warunków ruchu pieszego i rowerowego. Wariant ten najbardziej sprzyja także projektowi utworzenia Zielonej Alei Twardowskiego, łączącej Zakrzówek z Bulwarami Wisły. - Opracowanie przygotowane przez dr Bauera było niezbędne, aby móc dalej procedować nad zmianą organizacji ruchu na os. Podwawelskim. Zmiany, która będzie służyła poprawie komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców osiedla, ale z pewnością nie spodoba się niektórym kierowcom skracającym sobie podróż przez osiedle – mówi Krzysztof Gacek, radny Dzielnicy VIII Dębniki z rejonu osiedla Podwawelskiego. - Myślę, że przy okazji konsultacji w sprawie zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Twardowskiego, Dworska, Wierzbowa należy zapytać mieszkańców o ich opinie na temat ewentualnego poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania. Idealnych rozwiązań, które zadowolą wszystkich nie ma. Pora jednak odpowiedzieć na pytanie czy 10 zł miesięcznie za abonament parkingowy to dużo? Renata Piętka KROPKA |