Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona g?wna Podr?czny informator O?rodki zdrowia Zdrowo i ekologicznie, czyli wiem co jem Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Błąd
  • XML Parsing Error at 1:85. Error 9: Invalid character
Strona g?wna Podr?czny informator O?rodki zdrowia Zdrowo i ekologicznie, czyli wiem co jem
Zdrowo i ekologicznie, czyli wiem co jem Drukuj Email
Wpisany przez Pawe?   
środa, 24 grudnia 2014 12:52

5 krokw w zmianie nawykw ?ywieniowych

?wi?ta i Nowy Rok to czas podsumowa? i wprowadzania zmian. Najwa?niejsze s? te, ktre dotycz? naszego zdrowia i samopoczucia. Podpowiadamy, jak skutecznie rozpocz?? wprowadzanie zmian, ktre z czasem stan? si? nawykami i odmieni? nasz styl ?ycia. Od czego zacz?? zmiany? Co zrobi?, aby zdrowe ?ywienie sta?o si? Twoim nawykiem i nie by?o dla Ciebie trudne?

Je?li pragniesz zmiany, to przygotuj si? mentalnie, ?e chcesz zrobi? co? dobrego dla siebie, dla rodziny. Efekty s? natychmiastowe, ale te? i d?ugofalowe. Twoje decyzje wp?yn? zarwno na zdrowie, jak i jako?? ?ycia. Nie planuj od jutra za tydzie?, nie mw sobie ?e ograniczysz, powoli wprowadzisz. Zdecyduj, ?e nie b?dziesz je??: cukru, bia?ej m?ki, utwardzonych t?uszczw, s?odkich jogurtw owocowych, benzoesanu sodu, aspartamu i konserwantw. Konsekwentnie sprawdzaj sk?ad kupowanych produktw. Najlepsza kuchnia, to kuchnia naturalna z gotowanymi posi?kami. Je?li rzeczywi?cie chcesz co? zmieni? w swoim sposobie od?ywiania ju? dzisiaj wykonaj pierwszy z pi?ciu krokw: Krok 1:

porz?dki w lodwce i w szafkach kuchennych

Wyrzu? wszystkie przetworzone produkty zawieraj?ce glutaminian sodu, aspartam, cukier, skrobi? modyfikowan?, konserwanty, t?uszcze utwardzone, s?odkie deserki i jogurty, bite ?mietanki w torebkach i sprayu. Cukru mo?esz nie wyrzuca? tylko wymiesza? z kakao i oliw? i wykorzysta? do peelingu. Bia?a m?ka te? nie b?dzie ju? potrzebna, ale mo?na dokupi? razowej i wymiesza?, b?dzie doskona?a na pierwsze razowe wypieki.

Krok 2:

nowe menu i zakupy

Przygotuj tygodniowe menu na 4 posi?ki dziennie. Uwzgl?dnij por? roku, lokalne produkty. Zima to czas, kiedy czujemy si? os?abieni, rozdra?nieni, apatyczni. Brak s?o?ca i zmiany temperatury wp?ywaj? niekorzystnie na nasz organizm, ktry potrzebuje po?ywienia bardziej kalorycznego do ogrzania i utrzymania sta?ej ciep?oty naszego cia?a. Podstaw? prawid?owego od?ywiania jest regularno?? w przyjmowaniu posi?kw. Jedzenie co trzy godziny zapewnia utrzymanie energii na jednakowym poziomie, dzi?ki czemu mamy si?? do codziennej aktywno?ci. Najwa?niejsze jest ?niadanie, ktre daje zastrzyk energii na ca?y dzie?. Przy pochmurnym niebie i braku s?o?ca spada poziom serotoniny hormonu szcz??cia. Nasz organizm d??y do wyrwnania poziomu serotoniny i st?d w?a?nie bierze si? apetyt na w?glowodany. Kupuj zatem pe?noziarniste pieczywo, dynie, ciemny ry? i ziemniaki, m?k? razow?, makarony pe?noziarniste, kasz? jaglan?, p?atki owsiane. Do duszenia, sma?enia najlepszy b?dzie olej rzepakowy nierafinowany, a do sa?atek oliwa z oliwek i olej lniany zimnot?oczony (z lodwki). Kup przyprawy: kurkum?, tymianek, kminek mielony, imbir, czosnek. Warzywa kupuj ?wie?e bez robienia zapasw. Cukier zast?p syropem klonowym lub ksylitolem i u?ywaj ich w minimalnych ilo?ciach. Wa?na uwaga, nie chodzimy g?odni na zakupy, bo wtedy kupimy w nadmiarze i zmarnuje si?.

Krok 3:

gotuj

Uwzgl?dnij w menu swoje ulubione potrawy i modyfikuj przepisy. Zamiast bia?ej m?ki daj razow?, zamiast cukru ksylitol lub mid, dodawaj wi?cej przypraw zio?owych. Mi?sa jedz z warzywami duszonymi, pieczonymi, z niewielk? ilo?ci? ziemniakw lub batatw. Kieruj si? maksym?: ?niadanie zjedz sam, obiadem podziel si? z przyjacielem, a kolacj? oddaj wrogowi. ?niadanie to najwa?niejszy posi?ek, przygotowuj wi?c energetyczn? zup? zbo?ow? z p?atkw, kasz itp. Do razowego pieczywa u?ywaj mas?a i past z fasoli soczewicy i innych str?czkowych.

Krok 4:

nie podjadaj w ci?gu dnia

Staraj si? nie trzyma? na stole czy biurku ca?ego opakowania z przegryzkami. Je?li masz ochot? na co? s?odkiego zrb sobie ulubion? herbat?, albo kaw? zbo?owa. Je?li to nie pomo?e na wszelki wypadek miej przy sobie naturalne przek?ski: obrane marchewki, jab?ka, suszone niesiarkowane owoce: jab?ka, morele, daktyle, rodzynki, orzechy, pestki itp.

Krok 5:

organizuj dzie? tak, aby mie? czas na przygotowanie posi?kw

Wieczorem ugotuj owsiank? na nast?pny dzie?, najlepiej na dwa dni. Podobnie zup?. Zawsze miej w lodwce jakie? ugotowane warzywa, ktre szybko mo?esz podgrza?. Do pracy zabieraj w termosie miksowan? zup?, sa?atk?, chleb z past?. Wszystko to przygotuj wieczorem, (zup? do termosu musisz podgrza? rano). Daj sobie czas na gimnastyk?, spokojne zjedzenie ?niadania, wypicie porannej kawy. Nie zniech?caj si?. Je?li, skusi ci? co? s?odkiego, albo nie przygotujesz zdrowego posi?ku, nie dramatyzuj, nie przekre?laj tego, co uda?o ci si? wprowadzi?. Potraktuj to jako ma?? przeszkod? i id? dalej wybran? drog? ku zdrowiu.

Biovert

 
Reklama

Sonda

Gdzie w "semce" chcia?by? zamieszka??
 

Menu