Zamknij X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych oraz w celu dostosowanie strony do indywidualnych potrzeb
użytkowników. Możesz zmienić ustawienia dotyczące przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików "cookies" w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę
na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

podwawelski.pl
Aktualnie jesteśAktualnie jesteś: Strona główna Podręczny informator Bary i restauracje Włochy na talerzu Aktualnie jesteś
1 2 3 4 5
Włochy na talerzu Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 07 czerwca 2013 06:15

Owoce morza - zdrowie z głębin
Owoce morza należą do najbardziej wykwintnych przysmaków. Nie wszyscy za nimi przepadają, jednak odpowiednio przyrządzone smakują naprawdę wyśmienicie. Warto je polubić, bo są prawdziwą skarbnicą wartości odżywczych.
Owoce morze to przede wszystkim morskie skorupiaki (krewetki, homary, langusty, kraby), mięczaki (małże), ślimaki i głowonogi (ośmiornice, kałamarnice, mątwy). Do jadalnych przysmaków z głębin należą też algi czy wodorosty, choć u nas nie są jeszcze zbyt popularne.
Smakowite dary morza są podawane w ramach przystawek, dodatków do sałatek czy zup, przygotowuje się z nich również dania główne.
Powinnyśmy po nie sięgać jednak nie tylko ze względu na walory smakowe. Owoce morza są bowiem skarbnicą wartości odżywczych. Przede wszystkim łatwo przyswajalnego, wysokowartościowego białka. Ponadto zawierają witaminy z grupy B (PP, B12), jod, wapń, selen i fluor. W mniejszych ilościach zaopatrują nas w żelazo, magnez, cynk (najbogatszym źródłem cynku są ostrygi, dlatego też uchodzą za bardzo silny afrodyzjak). Owoce morza dostarczają także cholesterolu (najwięcej znajduje się w kawiorze).
A co z kaloriami? Same owoce morza nie dostarczają ich zbyt wiele, wszystko zależy od sposobu przygotowania. Ugotowane, a nie smażone w głębokim tłuszczu, stanowią bardzo dietetyczną przekąskę. Przykładowo 100g: gotowany bez skorupy homar ma 80 kcal, gotowane krewetki - ok. 100 kcal, mięso ostryg – 85 kcal, a ośmiornica - 59 kcal.
Co ważniejsze można je łatwo i szybko przygotować!

 


Joanna
Pomodorino


 
Reklama

Sonda

Gdzie w "ósemce" chciałbyś zamieszkać?